Technická podpora 24/7

Naši operátoři jsou k dispozici nonstop a vždy Vám ochotně pomohou.

+420 739 533 751

Dobíjecí stanice DavoCar

V síti E.ON Drive najdou elektromobilisté další dvě ultrarychlé stanice

Vedle dvou ultrarychlých dobíječek v Rozvadově a ve Vystrkově mohou řidiči elektromobilů v síti E.ON Drive nově využívat další dva hyperchargery. Stojí u Olbramovic u hlavního tahu z Tábora na Prahu a do sítě E.ON patří díky projektu Partnerské dobíječky. Zájem o stanici i program roste. Díky zapojení do platformy Hubject jsou navíc všechny stanice v síti E.ONu, včetně partnerských, přístupné i pro řidiče z dalších evropských zemí.

Partnerské dobíječky, které jsme na jaře tohoto roku spustili, si rychle získávají další zákazníky. Neustále tuto službu zlepšujeme a již nyní je součástí partnerských stanic i napojení do největší mezinárodní dobíjecí sítě Hubject. To zvyšuje profitabilitu dobíječky pro majitele,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Síť E.ON Drive má v tuto chvíli v Česku 70 dobíjecích stanic. Hned patnáct z nich je tzv. partnerských, což znamená, že si je na vlastní náklady vybuduje investor, ale spravuje je pro něj E.ON v rámci produktu Partnerská dobíječka Veřejná dobíječka. V drtivé většině se jedná o AC stanice s pozvolným dobíjením, u který nejsou vysoké vstupní náklady. V areálu firmy Davo Car v Olbramovicích ale vyrostly dvě ultrarychlé stanice výrobce Alpitronic, které mohou dosáhnout výkonu až 150 kW a svůj vůz si tam mohou řidiči dobít pro další jízdu doslova za pár minut. Atraktivně tak rozšiřují portfolio dobíječek E.ONu.

„Poskytujeme mnoho služeb na poli mobility a vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobilitu jsme se rozhodli je rozšířit i o možnost dobíjení. Pořídili jsme dvě dobíjecí stanice hypercharger. Jedná se o skloubení moderního designového kousku a velmi výkonného dobíjecího pomocníka pro uživatele elektromobilů.“

Kateřina Vojtěchová, Davo Car

 

Dobíječky E.ONu jsou součástí platformy Hubject

Nejen tato stanice, ale i všechny další stanice v síti E.ON Drive se od léta otevřely i dalším uživatelům v rámci evropského projektu Hubject. Zapojení dobíjecí stanice do nejrozsáhlejší roamingové platformy Hubject zviditelní jakoukoliv dobíječku ze sítě E.ON pro elektromobilisty po celé Evropě. „Data z platformy Hubject zpracovávají i výrobci automobilů, a řidiči tak často vidí v reálném čase, kde se dobíjecí stanice nachází, jaké nabízí služby její okolí, ale především zda je volná či obsazená,“ říká Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že elektromobilisté z okolních zemí mají o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je. V praxi to tedy znamená, že když k některé stanici E.ON Drive přijede uživatel s jakoukoliv kartičkou jiných sítí, které jsou přes Hubject propojené se společností E.ON, dobije si automobil stejně jednoduše, jako kdyby dobíjel u své domovské stanice. Jedná se třeba o sítě Plugsurfing či Digital Charging Solutions, kam patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge.

 

O projektu Partnerské dobíječky

Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a E.ON ho jako první z energetických firem zavedl i na český trh. Zájemce o spolupráci poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten ji spravuje a začlení do své sítě E.ON Drive a ona se chová jako jakákoliv jiná stanice v síti E.ONu. Používat ji mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Stanice je viditelná na mapě s označením Partnerská. Řidiči na mapě vidí aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek ze sítě E.ON Drive. U těch partnerských si totiž výši platby za odebranou energii určí provozovatel, kterým je vlastník dobíječky. Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. Jedinou podmínkou je kompatibilita se systémem E.ONu. O samotný provoz se vlastník nemusí starat. E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek. Vlastník má přitom neustále přístup do systému a může sledovat, kolik lidí k jeho dobíječce jezdí, jak lidé nabíjejí a jednou měsíčně pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu E.ON vyúčtuje.

Sdílet článek

Aktuálně ze světa elektromobility

DLM: cesta k vyvážené elektromobilitě

DLM: cesta k vyvážené elektromobilitě

Číst dále
„Elektromobilem kolem republiky v extrémních podmínkách“

„Elektromobilem kolem republiky v extrémních podmínkách“

Číst dále
Background